НЕКА ДА ПОИГРАЕМ ИЛИ КАКВО Е ПРИНЦИПА 80/20
Искам да ви разкажа за нещо, което често плаши новите ни дистрибутори, а и не само тях.
Това е процента на хората, които влизат в нашия бизнес и процента на тези от тях, които остават в него.
Нека да видим какво става в живота, когато човек търси работа?
Обикновено,като прочете обявата, той звъни по телефона и пита:
“Каква работа предлагате?”
И много често, като чуе за какво става въпрос, казва:
“Това не е за мене”.
Или отива на назначеното му интервю и много често отказва предложението.
Но НИКОГА не съм чувал някой работодател да изпадне в паника или да замръзне в ужас от това, че никой не проявява интерес към работата, която предлага.
И какво прави работодателят?
Много просто – обръща се към следващия кандидат.
И така, докато ТОЙ хареса някой от кандидатите, на които предлаганата работа им допада.
Как мислите, какво трябва да правим НИЕ?
Правилно! СЪЩОТО!
Трябва да говорим с много хора.
ЗАЩО?
За да подберем от тях онези, които да включим в екипа си от единомишленици.
Нека сега да видим какво представлява този загадъчен принцип 80/20?
Нека хората, към които се обръщате са 100.
Запомнете!
20 от тези 100 са хора, които никога нищо не купуват.
Остават 80 от 100.
Други 20 от тези 100 винаги купуват продуктите, които им предлагате, но никога не ги използват.
Какво означава това?
Това означава, че вие никога вече няма да видите тези клиенти. Защото те даже не са опитали продуктите ви, забравили са ги и за вас те са просто “умрели” клиенти.
Остават 60 от 100.
Други 40 от първоначалните 100 ще станат ваши клиенти. При това, с течение на времето, 30 от тях също ще “умрат”. Значи фактически 10 от 100 ще станат ваши ПОСТОЯННИ КЛИЕНТИ.
Какво означава това?
Означава, че трябва постоянно да попълвате базата си от клиенти.
И само 20 от 100 ще се присъединят към вашия екип и ще се заемат сериозно с този бизнес. Много е вероятно след време половината от тях да се прехвърлят в други МЛМ фирми или да се заемат със съвсем друг бизнес. Значи, реално, с вас ще тръгнат едва 10 човека от първоначалните 100.
И така, от 100-те души, с които беседвате, едва 20 ще останат постоянно във вашия МЛМ бизнес (10 като ваши бизнес-партньори плюс 10 като ваши постоянни клиенти). Останалите 80 човека няма да имат отношение към бизнеса, с който се занимавате.
Това е принципа 80/20
Да се върнем към клиентите?
Става това, че от 10 човека само един ще купи вашия продукт!
Ще кажете:
“Че това е страшно малко!”
Нищо подобно!
Ако обикновените магазини имат такъв процент клиенти, те просто няма да успяват да зареждат с нова стока щандовете си! При тях от 30-тина “туристи”, които се мотаят из магазина, само един действително купува!
А защо?
Защото те не могат да му предложат такова обслужване, каквото вие му осигурявате! Вие индивидуално работите с всеки клиент, грижовно подбирате това, което лично му е нужно, отговаряте на всичките му въпроси и сте в постоянен контакт с него.
А обикновения продавач?
Той продава на него / едновременно и на още някакъв клиент / това, което е налично в магазина, като се стреми бързо да се оттърве от залежалата стока.
И после какво?
Продава си стоката човекът, въздъхва с облекчение, потрива ръце и забравя за този клиент! За него хората са купувачи, а не клиенти.
Така че вашият МЛМ бизнес съвсем не изглежда зле!
А какво да кажем за бъдещите ви партньори по бизнес?
Един от 10!
“Колко малко!” – ще кажете вие.
Нищо подобно!
Това е безумно много!
Та те са бъдещите лидери!
А лидерите по нашите земи съвсем не са много – обикновено не повече от един на хиляда!
Тогава защо именно в МЛМ има толкова много лидери, къде е тайната?
Работата е там, че много рядко се раждат готови лидери, но затова пък се раждат много хора със заложби на лидери.
И ако такъв човек не попадне на добър учител, при това кръвно заинтересован да развие именно тези заложби, то те така и ще изсъхнат, като дърво без корен, и човечеството няма да получи като подарък още един лидер.
А вие знаете какво трябва да направите за да постигнете успех в нашия бизнес, нали?
Трябва да построите голям, стабилен и ефективно работещ екип.
Как да стане това?
Преди всичко вие самият трябва да станете лидер, после учител, който да възпитава и изгражда силни лидери в своя екип.
Ето защо МЛМ е истинска работилница за изграждане на лидери!
Помислете само, има ли такава сфера на дейност, където на учителя е по-изгодно ученика да печели повече от учителя си?
В МЛМ това е така!
Ако вашите ученици печелят повече от вас, то вашият бизнес расте и укрепва!
Има древна китайска мъдрост:
“Ако посееш ориз си осигурен за една година....
Ако посадиш дърво си осигурен за 20 години....
Ако отгледаш човек си осигурен да цял живот!”
Запомнете това и отглеждайте хора!
Какво трябва да правите от самото начало?
През първите 6 месеца не очаквайте никакви съществени приходи, това е време за обучение!
Работете интензивно!
Всеки загубен месец ви отдалечава с 3 месеца от успеха!
Това, което “посадите” през първия си месец в МЛМ, “израства” едва през третия месец.
Този закон действа винаги!
Какво трябва да правите през първите 3 месеца?
Преди доста време, един от моите спонсори ме научи на следното:
“През първите 3 месеца е необходимо да привлечеш в бизнеса си минимум 9 човека”.
“Защо?” – попитах аз.
“Защото 3 от тях ще подпишат договора, но никога нищо няма да купят, 3 ще станат твои клиенти и само 3 ще станат твои партньори в бизнеса”.
СПОМНЕТЕ СИ ПРИНЦИПА 80/20
Тази прогноза на спонсора ми беше доста оптимистична. С времето, в моя екип останаха 2 души, но затова пък останаха завинаги. Не е лошо, нали?
Не знам дали тези загуби ви плашат и разочароват ....
Тогава нека да изиграем една игра
Първо да пресметнем колко ще спечелите, ако двама човека се присъединят към вашия екип и купят продукти за по 100 лева всеки.
Знаем, че печалбата от продажба на клиент е 30% от цената на продуктите.
И така: 200 лева х 30% = 60 лева
Сега, нека си представим, че сте се срещнали с 10 човека, представили сте продуктите на фирмата, разказали сте им за вашия удивителен бизнес, и 2 от тези 10 човека реално са купили от вас продукти на обща стойност 200 лева, а вие сте спечелили вашите 60 лева.
Нека сега разделим тези 60 лева на 10 човека.
Получава се 6 лева на човек.
Значи всеки човек, с който сте говорили за продуктите, слага в джоба ви по 6 лева независимо от това дали е купил или не продукти!!!
И така, вие говорите с потенциалния клиент или дистрибутор и той ви отказва, например с думите:
“Знаете ли, това не ми трябва. Извинявайте, че ви загубих времето”.
А вие, широко усмихвайки се, му отговаряте:
“Няма нужда да ми се извинявате! Аз току що спечелих 6 лева.
Работата ми е такава – поговоря с някого и слагам 6 лева в джоба!”
Често ефектът е поразителен!
“Чакай, чакай, я обясни как става тая работа!”
Представяте му описаната по-горе схема.
И човекът, който току що ви е отказал, може да промени решението си и да се присъедини към бизнеса ви!
Ако не, то вие сте на един човек по-близко до целта си! При това вече имате в джоба си 6 лева!
Добра игра, нали?
Принципът 80/20 е основан на огромна статистика и действа винаги!
Не се страхувайте и не се притеснявайте от нищо!
Играйте постоянно тази игра и непременно ще спечелите!
Успехът е поредица от преодолени неуспехи!
Това е процента на хората, които влизат в нашия бизнес и процента на тези от тях, които остават в него.
Нека да видим какво става в живота, когато човек търси работа?
Обикновено,като прочете обявата, той звъни по телефона и пита:
“Каква работа предлагате?”
И много често, като чуе за какво става въпрос, казва:
“Това не е за мене”.
Или отива на назначеното му интервю и много често отказва предложението.
Но НИКОГА не съм чувал някой работодател да изпадне в паника или да замръзне в ужас от това, че никой не проявява интерес към работата, която предлага.
И какво прави работодателят?
Много просто – обръща се към следващия кандидат.
И така, докато ТОЙ хареса някой от кандидатите, на които предлаганата работа им допада.
Как мислите, какво трябва да правим НИЕ?
Правилно! СЪЩОТО!
Трябва да говорим с много хора.
ЗАЩО?
За да подберем от тях онези, които да включим в екипа си от единомишленици.
Нека сега да видим какво представлява този загадъчен принцип 80/20?
Нека хората, към които се обръщате са 100.
Запомнете!
20 от тези 100 са хора, които никога нищо не купуват.
Остават 80 от 100.
Други 20 от тези 100 винаги купуват продуктите, които им предлагате, но никога не ги използват.
Какво означава това?
Това означава, че вие никога вече няма да видите тези клиенти. Защото те даже не са опитали продуктите ви, забравили са ги и за вас те са просто “умрели” клиенти.
Остават 60 от 100.
Други 40 от първоначалните 100 ще станат ваши клиенти. При това, с течение на времето, 30 от тях също ще “умрат”. Значи фактически 10 от 100 ще станат ваши ПОСТОЯННИ КЛИЕНТИ.
Какво означава това?
Означава, че трябва постоянно да попълвате базата си от клиенти.
И само 20 от 100 ще се присъединят към вашия екип и ще се заемат сериозно с този бизнес. Много е вероятно след време половината от тях да се прехвърлят в други МЛМ фирми или да се заемат със съвсем друг бизнес. Значи, реално, с вас ще тръгнат едва 10 човека от първоначалните 100.
И така, от 100-те души, с които беседвате, едва 20 ще останат постоянно във вашия МЛМ бизнес (10 като ваши бизнес-партньори плюс 10 като ваши постоянни клиенти). Останалите 80 човека няма да имат отношение към бизнеса, с който се занимавате.
Това е принципа 80/20
Да се върнем към клиентите?
Става това, че от 10 човека само един ще купи вашия продукт!
Ще кажете:
“Че това е страшно малко!”
Нищо подобно!
Ако обикновените магазини имат такъв процент клиенти, те просто няма да успяват да зареждат с нова стока щандовете си! При тях от 30-тина “туристи”, които се мотаят из магазина, само един действително купува!
А защо?
Защото те не могат да му предложат такова обслужване, каквото вие му осигурявате! Вие индивидуално работите с всеки клиент, грижовно подбирате това, което лично му е нужно, отговаряте на всичките му въпроси и сте в постоянен контакт с него.
А обикновения продавач?
Той продава на него / едновременно и на още някакъв клиент / това, което е налично в магазина, като се стреми бързо да се оттърве от залежалата стока.
И после какво?
Продава си стоката човекът, въздъхва с облекчение, потрива ръце и забравя за този клиент! За него хората са купувачи, а не клиенти.
Така че вашият МЛМ бизнес съвсем не изглежда зле!
А какво да кажем за бъдещите ви партньори по бизнес?
Един от 10!
“Колко малко!” – ще кажете вие.
Нищо подобно!
Това е безумно много!
Та те са бъдещите лидери!
А лидерите по нашите земи съвсем не са много – обикновено не повече от един на хиляда!
Тогава защо именно в МЛМ има толкова много лидери, къде е тайната?
Работата е там, че много рядко се раждат готови лидери, но затова пък се раждат много хора със заложби на лидери.
И ако такъв човек не попадне на добър учител, при това кръвно заинтересован да развие именно тези заложби, то те така и ще изсъхнат, като дърво без корен, и човечеството няма да получи като подарък още един лидер.
А вие знаете какво трябва да направите за да постигнете успех в нашия бизнес, нали?
Трябва да построите голям, стабилен и ефективно работещ екип.
Как да стане това?
Преди всичко вие самият трябва да станете лидер, после учител, който да възпитава и изгражда силни лидери в своя екип.
Ето защо МЛМ е истинска работилница за изграждане на лидери!
Помислете само, има ли такава сфера на дейност, където на учителя е по-изгодно ученика да печели повече от учителя си?
В МЛМ това е така!
Ако вашите ученици печелят повече от вас, то вашият бизнес расте и укрепва!
Има древна китайска мъдрост:
“Ако посееш ориз си осигурен за една година....
Ако посадиш дърво си осигурен за 20 години....
Ако отгледаш човек си осигурен да цял живот!”
Запомнете това и отглеждайте хора!
Какво трябва да правите от самото начало?
През първите 6 месеца не очаквайте никакви съществени приходи, това е време за обучение!
Работете интензивно!
Всеки загубен месец ви отдалечава с 3 месеца от успеха!
Това, което “посадите” през първия си месец в МЛМ, “израства” едва през третия месец.
Този закон действа винаги!
Какво трябва да правите през първите 3 месеца?
Преди доста време, един от моите спонсори ме научи на следното:
“През първите 3 месеца е необходимо да привлечеш в бизнеса си минимум 9 човека”.
“Защо?” – попитах аз.
“Защото 3 от тях ще подпишат договора, но никога нищо няма да купят, 3 ще станат твои клиенти и само 3 ще станат твои партньори в бизнеса”.
СПОМНЕТЕ СИ ПРИНЦИПА 80/20
Тази прогноза на спонсора ми беше доста оптимистична. С времето, в моя екип останаха 2 души, но затова пък останаха завинаги. Не е лошо, нали?
Не знам дали тези загуби ви плашат и разочароват ....
Тогава нека да изиграем една игра
Първо да пресметнем колко ще спечелите, ако двама човека се присъединят към вашия екип и купят продукти за по 100 лева всеки.
Знаем, че печалбата от продажба на клиент е 30% от цената на продуктите.
И така: 200 лева х 30% = 60 лева
Сега, нека си представим, че сте се срещнали с 10 човека, представили сте продуктите на фирмата, разказали сте им за вашия удивителен бизнес, и 2 от тези 10 човека реално са купили от вас продукти на обща стойност 200 лева, а вие сте спечелили вашите 60 лева.
Нека сега разделим тези 60 лева на 10 човека.
Получава се 6 лева на човек.
Значи всеки човек, с който сте говорили за продуктите, слага в джоба ви по 6 лева независимо от това дали е купил или не продукти!!!
И така, вие говорите с потенциалния клиент или дистрибутор и той ви отказва, например с думите:
“Знаете ли, това не ми трябва. Извинявайте, че ви загубих времето”.
А вие, широко усмихвайки се, му отговаряте:
“Няма нужда да ми се извинявате! Аз току що спечелих 6 лева.
Работата ми е такава – поговоря с някого и слагам 6 лева в джоба!”
Често ефектът е поразителен!
“Чакай, чакай, я обясни как става тая работа!”
Представяте му описаната по-горе схема.
И човекът, който току що ви е отказал, може да промени решението си и да се присъедини към бизнеса ви!
Ако не, то вие сте на един човек по-близко до целта си! При това вече имате в джоба си 6 лева!
Добра игра, нали?
Принципът 80/20 е основан на огромна статистика и действа винаги!
Не се страхувайте и не се притеснявайте от нищо!
Играйте постоянно тази игра и непременно ще спечелите!
Успехът е поредица от преодолени неуспехи!
0 Comments:
Публикуване на коментар
<< Home