март 31, 2005

ТРИТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ЗА УСПЕХ В МЛМ

1. ИЗПОЛЗВАЙ продуктите.
2. ПРЕПОРЪЧВАЙ продуктите.
3. СПОНСОРИРАЙ бизнес-партньори.
Един от най-важните принципи за успешно изграждане на ММ бизнес е умножаването. Основата на вашия бизнес винаги е да обучавате хората как да правят това, което вие вече знаете да правите. Научите ли веднъж как да правите нещо, и то да го правите добре, ще бъде лесно да научите и другите да правят същото, нали? Това е Фундаменталният принцип на успеха, който ще използвате при изграждането на вашия МЛМ бизнес.
От самия ви старт като независим дистрибутор до достигането на върховете на бизнес плана, единственото, което трябва да правите, е да показвате на своите бизнес партньори как да правят това, което вие самите правите с успех.
Ето защо всичко започва с “ИЗПОЛЗВАЙТЕ ПРОДУКТИТЕ”. Именно личният ви опит, свързан с ползата от всеки един продукт, който предлагате, ще възпламени вашата страст и вълнение и ще ви накара да разказвате за тях естествено и ентусиазирано. Запомнете, най-въздействащият начин, по който хората могат да научат за новите продукти, е от устата на някой доволен клиент.
Втората стъпка е ПРЕПОРЪЧВАЙТЕ ПРОДУКТИТЕ. Успешното препоръчване на продуктите е основата на вашия бизнес. Вашият бизнес план изисква през избран от вас фиксиран период от време да осъществявате определен обем продажби, ако желаете да се квалифицирате за по-голям доход, формиран както от собствените ви продажби, така и от продажбите на вашя екип от бизнес партньори.
Един естествен закон на МЛМ, който ще откриете скоро, е че умножаването е една от основите на успешния МЛМ бизнес. Вашите бизнес партньори ще правят това, което правите вие, по начина, по който го правите. Помислете: Коя МЛМ организация би била най-добра за постигането на вашата цел - тази, в която всеки независим дистрибутор препоръчва по един продукт на месец, или тази, в която вашите бизнес партньори /и техните бизнес партньори/ препоръчват по пет продукта? Какво искате: МЛМ доходите ви от да бъдат $$$ или 5 х $$$?
ИЗПОЛЗВАЙТЕ ПРОДУКТИТЕ Това може би ви се струва нещо очевидно и е много добре ако мислите така. За работещите в системата на МЛМ няма нищо по-важно от това да имат личен опит от продуктите, които представят. Известна истина е, че “Фактите може и да разказват, но продава вашата история.” Няма значение колко добре са написани и оформени брошурите на компанията, запознаващи с продуктите. Няма значение колко убедителни са научните изследвания и опити. Вашата лична препоръка, базираща се върху собствения ви опит и опита /историите/ на вашите близки и познати, са същността на майсторството в МЛМ.
Повечето хора всеки ден правят Мулти-Левъл Маркетинг. Но на тях не им се плаща за това. Помислете за момент върху горното твърдение. Използвали сте продуктите и имате резултати. Независимо дали става дума за това, че сте изгубили 7 см от обиколката си /след неколкогодишни безуспешни опити и пръскането на стотици долари/, или сте махнали бръчките от лицето си… Ако имате подобни резултати, бихте ли могли да ги пазите в тайна? В никакъв случай! Просто не можете да се удържите. Никой не може. Разказваме на нашите роднини и приятели за страхотната книга, която сме прочели, за прелестния нов ресторант, който сме открили, за хубавите училища, за които сме научили… Маркетолозите смятат, че личните препоръки са причина за повече от 90% от всички първи продажби на продукти и услуги.
Първата стъпка към успеха в Мулти-Левъл Маркетинга е да се превърнете в “Продукт на продукта”. Тази гигантска стъпка ще направите като използвате всички продукти. Това е най-добрият /и в много случаи – ЕДИНСТВЕНИЯТ/ начин да се научите как да използвате вашите продукти, за да можете да показвате и да разказвате на другите колко страхотни са те и как да ги използват на свой ред.
Използвайте продуктите. Използвайте всички продукти. Разработете ваша история /полза/. Събирайте историите и на другите. Научете се как да използвате всички продукти, за да можете да учите другите.
Втората стъпка е: ПРЕПОРЪЧВАЙТЕ ПРОДУКТИТЕ. От успеха на вашите ПРЕПОРЪКИ зависят доходите ви в МЛМ бизнеса. Това не е най-добрият – това е ЕДИНСТВЕНИЯТ начин! И на колкото повече хора ПРЕПОРЪЧАТЕ с успех вашите продукти, толкова по-големи доходи ще получавате. НЕ ПРОМЕНЯЙТЕ сега начина, по който ПРЕПОРЪЧВАТЕ… Голямата грешка, която допускат много от новите хора в МЛМ е, че след като това стане техен бизнес, те променят начина, по който ПРЕПОРЪЧВАТ на другите нещата, които харесват и обичат. Казано без заобикалки: Това е ПОГРЕШНО! Начинът, по който ПРЕПОРЪЧВАТЕ хубави книги, дискове, любими ресторанти, ваканционни места и най-хубавия препарат за премахване на петна, който сте използвали някога… е лишен от всякакво усилие и е напълно естествен. Вие го правите всеки ден. Повечето хора го правят всеки ден. Лесно е. Чувствате се комфортно по начина, по който го правите, и го правите добре. Защо тогава да го променяте? Е, просто НЕ ПРОМЕНЯЙТЕ!
Това, което прави лесно и естествено за вас да ПРЕПОРЪЧВАТЕ нещата, които харесвате и обичате и които ви вълнуват, е ВРЪЗКАТА ви с тези хора. Да вземем един прост пример. Гледали сте филм, който ви е харесал много. Разказвате на близките си за него… на много от тях. Не тичате обаче към непознатите на улицата, за да им разказвате и на тях, нали? Нито пък събирате всички на работното си място на голямо събрание, за да обявите кой филм ви е допаднал толкова. Просто подхващате естествено и без усилия темата по време на разговора си с ХОРА, КОИТО ВЕЧЕ ПОЗНАВАТЕ. Да речем, че сте били изключително развълнувани и сте се обадили на неколцина приятели, за да споделите пред тях колко ви е допаднал този филм. Но това няма да бъдат непознати, а роднини, приятели и колеги. Защо тогава да ПРЕПОРЪЧВАТЕ по друг начин нещата, които предлагате във вашия МЛМ бизнес?
На някои от близките си сте се обадили веднага. Точно така е и в Мулти-Левъл Маркетинга. С други сте се видели още на другия ден и сте им казали веднага за това. Същото е и в МЛМ. С трети сте разговаряли през следващите няколко дни и седмици, и когато в разговора ви се е представила възможност, сте им казали за филма. Същото е и в МЛМ. И може би има съвсем нови хора, с които сте се запознали току-що, дори сте чули как застанали на опашката до вас непознати са попитали: – Хей, да сте гледали напоследък някой хубав филм? И вие се намесвате: -- Извинете. Случайно ви чух да питате за нещо, за което аз имам информация. Тези дни гледах един страхотен филм. Искате ли да чуете нещо повече за него? Същото е и в Мулти-Левъл Маркетинга.
Как ще засегнете темата за вашия продукт или бизнес възможност в разговора зависи от ОТНОШЕНИЯТА ви с човека, с когото говорите. А хората, с които ни е най–лесно, най–естествено и НАЙ–КОМФОРТНО да говорим са хората, КОИТО ВЕЧЕ ПОЗНАВАМЕ… Едно от най–хубавите неща, когато използвате подхода да ПРЕПОРЪЧВАТЕ на хора, които вече познавате, е че той е буквално застрахован от отхвърляне. Когато сте ентусиазирани във връзка с нещо и наистина желаете някой друг да сподели вашето вълнение, а той не го прави, вие го приемате като лична обида. Погледнете обаче на това по друг начин. Случвало ли ви се е да препоръчате любимия си филм на някой приятел, роднина или колега, който не е отишъл да го види? Каква беше вашата реакция? Приехте ли го като лична обида? Чувствахте ли се зле дни и седмици след това? Или просто поклатихте глава и си помислихте: –Жалко. Той няма представа какво изпуска… Същото се отнася и за Мулти-Левъл Маркетинга.
Запомнете “Четирите разговора, изграждащи бизнеса”. Простият, доказан, мощен процес, който ползвате при изграждането на вашия МЛМ бизнес, е да се запознавате с хората, да изграждате приятелски отношения с тях и когато установите, че си пасвате, да им предложите ПАРТНЬОРСТВО /или чрез продуктите, или чрез бизнес възможността/.
Когато ПРЕПОРЪЧВАХТЕ любимия си филм, казвахте ли и на хора, които не ходят никога на кино? Не, казвахте го на онези, които смятахте, че също биха го харесали. А знаехте това, тъй като познавате хората. Знаели сте поне някои от нещата, които харесват и които не харесват. Вече сте имали определени отношения с тях. А ако сте били приятели знаете дори още повече неща за тях. Знаели сте кои са най–важните неща за тях в живота.
Приятелствата и познанствата са основните градивни блокове на вашия МЛМ бизнес. ПРЕПОРЪЧВАНЕТО на продуктите на вашата МЛМ компания на хората, които вече познавате, е най-добрият начин да изградите просто и лесно, и с най-голям шанс за успех вашия МЛМ бизнес.
Може би вече ви минава през главата мисълта: “А какво ще правя, след като говоря с всичките си приятели и познати? Рано или късно всички, които познавате, ще научат от вас за вашите продукти и бизнес възможност. И какво ще стане тогава?
Или може би в главата ви се върти друга мисъл, малко по амбициозна: “Познавам наистина добре около 250 човека; в живота си съм имал контакт с около 1000 човека. От тях 284 /или 890, или 201 живеят тук, а 6 /или 166, 617, 359…/ - по други места на света. Как да изградя приятелски отношения с ТЯХ?
Във вашия МЛМ бизнес хората са вашите активи. Успешно развиващата се мрежа се разширява непрекъснато. Най-добрият начин да разраствате МЛМ бизнеса си е като непрекъснато създавате нови /и подновявате старите/ взаимоотношения и развивате обещаващите /с хората, с които си “пасвате”/ приятелства. Така ще си осигурите непресъхващ приток от нови консуматори на продуктите и бизнес-сътрудници.
И така, как да го постигнете? Като разговаряте с хора – Четирите изграждащи бизнеса разговора. Създаване на: 1. ОТНОШЕНИЯ, 2. ПРИЯТЕСТВО, 3. ПАРТНЬОРСТВО и 4. ЛИДЕРСТВО. Нещо изключително мощно, което може да изгради успешно бизнеса ви, е създаването на една нова /или подновяването на стара/ връзка всеки ден. И единственият начин да го направите, е като разговаряте – на живо, по телефона или по Интернет. Просто помнете любимия си филм и ПРЕПОРЪЧВАЙТЕ Мулти-Левъл Маркетинга на хората, КОИТО ВЕЧЕ ПОЗНАВАТЕ, по съвсем същия начин. Ако говорите с добър приятел или близък роднина, кажете, че сте много развълнувани от вашия продукт и обяснете защо. Споделете ползите, които сте постигнали вече.
Ако разговаряте с човек, с когото се познавате отскоро, най-добре е да оставите до темата за МЛМ да се стигне по естествен начин. Ще го постигнете като питате и слушате. Създавайте сами възможности да вмъкнете темата за Мулти-Левъл Маркетинга, като слушате. Доверете се на този процес. Когато слушате истински хората, когато се интересувате от тях и това, което казват, те ще ви кажат всичко, което ви е нужно и когато ви е нужно да го знаете. Моля ви, не НАСИЛВАЙТЕ процеса. Бъдете търпеливи. Възможно е да проведете 5-10 разговора с даден човек, преди да дойде “подходящият момент” да ПРЕПОРЪЧАТЕ вашите продукти. Е, разбира се, това може да стане и още при първата ви среща с някого.
Да речем, че се запознавате с някой във фитнес-клуба. Докато разговаряте, разбирате, че има проблем с коляното. Това е точно моментът да му кажете за вашия продукт. Ако носите във вас от него, предложете да му покажете още там как да го използва. “Хей, Боби, това е моят бизнес. Имаме страхотен продукт, който облекчава бързо болките от спортна преумора и ускорява възстановяването. На мен лично той много ми допада!” /Тук го запознайте накратко със страхотните резултати, които имате вече с него./ “Нося в себе си една опаковка и с радост ще ти покажа как се действа с него. Можеш да го използваш дори докато спортуваш. Кажи ми, ако това те интересува…”
Тази част е изключително важна: “Кажи ми, ако това те интересува.” Ето един факт /проверете дали се отнася и за вас/. Хората МРАЗЯТ да им оказват натиск. Затова ВИНАГИ им давайте възможност да избират. Нека всеки един от потенциалните клиенти, с които се срещате, да се чувства свободен да каже “не” без да изпитва вина или друго неприятно усещане във връзка с вашия разговор. След като се запознаете с даден човек и установите някакви отношения с него, особено ако сте се сприятелили, можете да ПРЕПОРЪЧАТЕ лесно и естествено вашите продукти. Той ще ви каже ако иска или се нуждае от някой от тях. Възможността ще се представи сама в разговора, естествено и без усилия. Освен това отсрещната страна ще бъде по-склонна да изслуша това, което имате да кажете, ако не сте го планирали. Просто бъдете търпеливи и СЕ ДОВЕРЕТЕ НА ПРОЦЕСА.
И моля ви, имайте предвид, че НЕ Е НУЖНО да се превръщате в специалист по продуктите, за да ги ПРЕПОРЪЧВАТЕ с успех. Вие сте Специалист №1 за вас самите: именно Вашият опит, Вашият ентусиазъм, породен от получените от вас резултати, вашите плам и вълнение са тези, които ще привлекат и задържат вниманието и интереса на хората към вашите продукти.
Нека направим преговор на Стъпка номер две:
ПРЕПОРЪЧВАЙТЕ по всяко време продуктите, които харесвате и обичате. НЕ ПРОМЕНЯЙТЕ начина, по който ПРЕПОРЪЧВАТЕ. ПРЕПОРЪЧВАЙТЕ продуктите на хора, които ВЕЧЕ ПОЗНАВАТЕ. СПОДЕЛЯЙТЕ вашите резултати, разказвайте ВАШИТЕ ИСТОРИИ.
За да ПРЕПОРЪЧВАТЕ повече продукти, запознавайте се с повече хора.
Помнете ЧЕТИРИТЕ ИЗГРАЖДАЩИ БИЗНЕСА РАЗГОВОРА.
Не забравяйте да дадете на човека отсреща възможност за ИЗБОР.
Не се опитвайте да бъдете СПЕЦИАЛИСТ ПО ПРОДУКТИТЕ.
А що се отнася до стъпка номер 3 – Спонсориране на бизнес-партньори –
за това ще си поговорим друг път....