март 31, 2005

ЩЕ СЕ ПОСЪВЕТВАМ....

“Съветът е най-ефтината стока. Той пари не струва.
Да съветваш е лесно.”
Джон Каленч

“Ще се посъветвам....” Често ни се е случвало да чуваме тази фраза от наши познати след като им разкажем за МЛМ и за това, какви перспективи той разкрива пред хората. Каквото и да започнем, винаги ще се намери цяла тълпа, която иска да разруши мечтите ни. Винаги ще се намерят и приятели, и колеги, и роднини, които непременно ще кажат: “Ти си се побъркал” или “Това не е за тебе”. И те искрено вярват, че ви дават добър съвет.
И аз съм имал такива съветници. Но веднаж казах:
“Добре. Ако ви послушам и се откажа от предлагания ми договор с “МЛМ – фирмата”, то вие готови ли сте да ми компенсирате доходите, които планирам да получа, занимавайки се с този бизнес?”
“Ти си луд! Та аз и за 5 години не мога да изработя толкова пари, колкото ти планираш да спечелиш за една!”
Уви, но фразата “Ако си толкова умен, то защо си толкова беден” за съжаление не винаги идва на ум на тези, които искат да ни дадат “добър” съвет. И аз реших:
“По-добре веднаж в живота си да стана богат, отколкото цял живот да се оправдавам защо съм останал беден, слушайки чужди съвети”.
Чувайки фразата “Ще се посъветвам”, попитайте:
“А как ще се съветвате по предложението ми? И с кого? По-добре ще бъде ако поканите тези хора във фирмата, където подробно ще бъдат информирани за същността на бизнеса, който ви предлагам. Именно там ще отговорят на всичките ви въпроси. Би било жалко ако отхвърлите перспективна възможност заради грешен съвет”.
Нека да помислим – кой, как и защо дава съвети. За съжаление, повечето съветници се делят на 3 категории.
Първата – това са всезнайковците, който винаги знаят какво трябва да се прави. Те, обикновено, или нищо не правят, или това, което все пак правят, не дава резултат.
Втората – това са песимистите, които виждат всичко само в два цвята – черен и .... много черен.
Третата – това са завистниците, живеещи по принципа:
“По-добре аз да съм зле, отколкото съседа да е добре!”
Но към която и категория да се отнасят вашите съветници, те могат да се разделят на две групи.
В първата влизат тези, които не знаят нищо за МЛМ. Влезте в положението на вашия съветник, който не е специалист по Мрежов Маркетинг или даже нищо не знае. Но щом вие се обръщате към него за съвет, той се чувства задължен да ви го даде. И в тази ситуация “добрият” съвет е “не” – не влизай в този бизнес.
Защо? Много просто. Вашият съветник си мисли:
“Ако го посъветвам да влезе в бизнеса и той нищо не постигне? Та аз нищо не разбирам от това и ще излеза виновен, защото съм го посъветвал. Ако, въпреки съвета ми, влезе в бизнеса и се провали, ще му кажа: “Нали те предупреждавах!” А ако все пак успее, въобще няма да си спомни, че съм го отговарял. Така че ще му кажа нищо да не прави. И нищо лошо няма да му се случи.”
Да, вярно е, но и нищо добро няма да ви се случи!
Във втората група съветници влизат тези, които работят или са работили в МЛМ фирми. И от тях ще чуете “не”. Защото този, който работи в МЛМ фирма, ще каже: “Имам за теб по-интересно предложение. Ако искаш да успееш в МЛМ, ела в моя екип”.
Ако човека е бил в МЛМ и не е постигнал успех, той пак ще каже “не” – “работил съм в подобна фирма, само грижи и почти никаква печалба” ( А на ум – щом аз не успях, ти съвсем няма да успееш ).
Като слушам подобни съвети си спомням думите: “Акъл не ми давай, пари ми дай”. Съвет всеки е готов да даде, а пари едва ли.
А всичко е много просто – поемете лична отговорност за съдбата си и успеха ще зависи само от вас.

Спомнете си библейската мъдрост – “Който иска грош, получава грош – който иска много, получава много!”
Поискайте много! Въпреки всичко!