март 31, 2005

СПОНСОРИРАНЕ БЕЗ ПРОДАВАНЕ

Спонсорирането не е като продаването. При продаването плащаш, получаваш и заминаваш. При спонсорирането някой те кани да започнеш дълготрайно сътрудничество с него. Затова ти се иска да знаеш повече за продуктите, заплащането, хората и пр., за да вземеш решение. Затова "продаването" не върши работа. Вашият човек ще се присъедини ако ви познава, ако му харесвате и ако ви има доверие. Постигнете това, и ще бъдете добър спонсор. Проявете загриженост и внимание към неговите нужди и желания. Така се гради доверие.
Ако гледате на хората само като на източници на бъдещи доходи, това си личи по поведението ви. Общуването чрез думи е само 20-30%. 70-80% общуваме без думи - хората ви гледат и се питат какво иска тоя и може ли да ми е полезен с нещо. Дори да приказвате добре, ако не се интересувате истински от другия, ако не ви води искрено желание да му помогнете да реши проблемите си и да постигне това, за което мечтае, няма да станете добри спонсори. Забравете за себе си и се посветете на събеседника. Преди всяка среща се питайте "Какво мога да направя, за да помогна на този човек?" После просто му помогнете. Дали това ще ви гарантира, че той ще се включи? Не, но в най-лошия случай ще сте направили нещо хубаво за още един човек. Например, може да дадете добър съвет за здравето му, или да подхвърлите нова идея, която ще му послужи, или да му подарите листовка, или да му препоръчате книги за успеха. Просто правете добро и помагайте с каквото можете - така ще правите другите щастливи. По-добре е те да дойдат при вас доброволно по-късно, отколкото да ги преследвате с договор в ръка. Така че за да спонсорирате по-добре, обръщайте повече внимание на отношенията, вместо да се опитвате да продавате или да затрупвате хората с факти, качества и съставки на продуктите.